זמינים עבורך

052-5040887

  • en

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    ביטול צוואה הדדית

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מודעים לאופציה של צוואה הדדית – וגם מנצלים אותה. באופן טבעי זוהי צוואה מורכבת יותר בהשוואה לצוואה "רגילה", וגם ביטול צוואה הדדית הוא סוגיה שיש לגביה כמה דגשים ספציפיים שחשוב להכיר עוד לפני עריכתה. משרד עו"ד ד"ר שחל יריב הוא אחד המובילים בארץ בתחום הצוואות והירושות, וצבר ניסיון רלוונטי גם בנושא הספציפי של צוואה הדדית וביטולה.

      דגשים מרכזיים לגבי ביטול צוואה הדדית

      • ביטול הצוואה כששני בני הזוג עדיין בחיים – ביטול צוואות הדדיות כל עוד שני בני הזוג בחיים הוא הליך פשוט יחסית, ולא נדרשת הסכמה הדדית לביטול הצוואה ההדדית. הצד שמעוניין לבטל את הצוואה שולח הודעה – בכתב – לבן/בת הזוג, ומאותו רגע הצוואה כבר לא תקפה. בשלב זה ההמלצה היא לערוך צוואה זוגית חדשה או צוואות נפרדות, אבל לא להישאר בלי צוואה בכלל.
      • ביטול הצוואה אחרי מות אחד מבני הזוג – מאחר שאחד הצדדים החתומים על הצוואה ההדדית כבר לא בין החיים, אי אפשר לבטל את הצוואה. הדרך היחידה העומדת לרשות בן/בת הזוג שנותרו בחיים היא הסתלקות מלאה ומוחלטת מהעיזבון. לפני שנוקטים בצעד כזה, מומלץ בחום להתייעץ עם עורך דין מיומן.
      • ביטול צוואות הדדיות ע"י בית משפט – במקרה שבו מוגשת התנגדות למתן צו קיום צוואה הדדית, או לחילופין בקשה לביטול צו שכבר הוצא, בית המשפט מוסמך לבטל את הצוואה ההדדית – זאת אם כמובן השתכנע כי היא נחתמה תחת לחץ אסור או השפעה שאינה חוקית.

      התנהלות אחראית וזהירות מרבית

      עו"ד ד"ר שחל יריב עבר את ההתמחות שלו במשרד עורכי הדין הרצוג, פוקס, נאמן ושות'. מעבר לתואר במשפטים הוא גם בעל תואר שלישי מהאוניברסיטה העברית בירושלים, וכן בעל ניסיון נרחב בסכסוכי ירושה וצוואות. הידע והאחריות שמאפיינת אותו באה לידי ביטוי גם כשעל הפרק ביטול צוואה הדדית. באופן כללי כל שירותי המשרד שהקים ומוביל עו"ד ד"ר שחל יריב ניתנים באחריות רבה ועם תשומת לב מלאה לכל פרט ופרט על-מנת להבטיח את התועלת המרבית לכל לקוח ולקוחה.

      דגשים מרכזיים לגבי ביטול צוואה הדדית

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום עורכי דין ברשת קידום עורכי דין ברשת
        052-5040887 WhatsApp
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support