זמינים עבורך

052-5040887

  • en

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    התנגדות לצו ירושה

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      בהיעדר צוואה, הדרך היחידה לממש נכסים הנכללים בעיזבון של אדם שהלך לעולמו היא קבלת צו ירושה. החוק מתיר גם הגשת התנגדות לצו ירושה – בכל מקרה שבו יש חשש שמא הצו שיוציא רשם הירושות מקפח את הזכויות של קרוב משפחה שאמור לקבל חלק מהעיזבון. בקשת ההתנגדות מוגשת לרשם הירושות, כשאפשר לעשות זאת גם באופן עצמאי (אבל בכל מקרה חובה לכלול תצהיר שאומת כדין ע"י עורך דין בנוגע לעובדות הנכללות בבקשת ההתנגדות). ירושות הוא אחד מתחומי מהמומחיות העיקריים של משרד עו"ד ד"ר שחל יריב, ובהתאם איכות השירות הניתן במקרים השונים לרבות הגשת התנגדויות לצווי ירושה.

      התנגדות לצו ירושה – מידע רלוונטי

      * מתי ניתן להגיש התנגדות – בפרק הזמן שבין הגשת הבקשה למתן צו הירושה לבין הוצאת הצו (לאחר שכבר הוצא צו, ניתן להגיש בקשה לביטולו).

      * תשלום – השירות כרוך בתשלום אגרה, בסכום של כ-1,000 ש"ח (גובה האגרה מתעדכן משנה לשנה).

      * זכאות – כל אדם שרואה עצמו נפגע מצו הירושה, אם יוצא, רשאי להגיש התנגדות.

      * אופן ההגשה – ניתן לשלוח את הבקשה (בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים) בדואר, להגיש אותה בלשכת רשם הירושות באזור המגורים של המוריש או המורישה (לאחר קביעת תור מראש, בימים שני ורביעי בשעות הבוקר) או להעלות אותה למערכת המקוונת של רשם הירושות.

      * גורם מוסמך להחליט – בקשת ההתנגדות מוגשת לרשם הירושות. אם הוא מחליט שיש הצדקה לדיון, הגורם המוסמך להחליט אם יינתן צו ירושה או לא הוא בית משפט לענייני משפחה.

      באילו עילות ניתן להתנגד לצו ירושה?

      העילה השכיחה ביותר להגשת התנגדות לצו ירושה היא קיומה של צוואה – שמבקשי צו הירושה לא ידעו עליה או שניסו להסתיר אותה. עילה נוספת היא בקשה למתן צו ירושה שממנה נשמט אחד היורשים כך שהזכויות שלו עלולות להיות מקופחות. גם המצב ההפוך מצדיק התנגדות למתן צו ירושה – כשאדם שלא אמור לקבל חלק מהעיזבון נכלל בבקשה למתן צו הירושה (למשל, מי שביקש להסתלק מהירושה). בכל המקרים האלה מומלץ קודם להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים – במשרד עו"ד ד"ר שחל יריב מטפלים בהתנגדויות לצווי ירושה במיומנות גבוהה ומתוך תחושת אחריות מלאה.

      באילו עילות ניתן להתנגד לצו ירושה?

      התנגדות לצו ירושה

      צו ירושה הוא מסמך הכרחי לצורך חלוקת רכושו של אדם שהלך לעולמו ולא השאיר צוואה. הבקשה למתן צו ירושה מוגשת לרשם הירושות, ועל-פי החוק כל אדם שצו זה פוגע בזכויות שלו רשאי להגיש התנגדות. חשוב להדגיש כי הגשת התנגדות לצו ירושה אפשרית כל עוד לא הוצא צו שכזה. לאחר הוצאת הצו, ההליך המשפטי הוא בקשה לביטול צו ירושה (הליך דומה במהותו, אבל יש הבדלים מבחינת המימוש בפועל). משרד עו"ד ד"ר שחל יריב מספק שירות משפטי זה באופן מדויק ועל בסיס יושרה מלאה.

      המקרים שבהם מומלצת הגשת התנגדות לצו ירושה

      • ישנה צוואה – צו ירושה מוצא רק אם אין צוואה. כשמתגלה צוואה, ובפרט אם היא הוסתרה מרשם הירושות, אין הצדקה למתן צו ירושה.
      • צו ירושה שלא כולל את כל היורשים – כלומר, מצב שבו יורשים מודרים מהצו ולא יכולים לקבל את חלקם בעיזבון.
      • צו ירושה שכולל אנשים שלא זכאים לחלק מהירושה – גם המצב ההפוך מקפח את זכויותיהם של היורשים האמיתיים, שיקבלו חלק קטן יותר מהעיזבון מזה המגיע להם, אלא אם כן תוגש התנגדות. גם כשיורש הצהיר כי הוא מסתלק מהירושה ובכל זאת הצו כולל אותו נדרשת הגשת התנגדות.
      • נישואים שאינם תקפים – כשיש בן/בת זוג, צו הירושה כולל אותם ומעביר נתח נכבד מהעיזבון אליהם. כשישנו ספק לגבי תקפות הנישואים, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מנוסה כדי להבין האם יש היתכנות להתנגדות לצו הירושה.

      יושרה מלאה ונימוקים משכנעים

      חשוב לציין כי הגשת התנגדות לצו ירושה מומלצת רק במצבים שבהם יש היתכנות אמיתית לכך שרשם הירושות ישתכנע שאכן אין מקום לצו הירושה. בהתאם האיכות החשובה ביותר של עורך דין שמסייע בהגשת ההתנגדות היא יושרה מוחלטת – משרד עו"ד ד"ר שחל יריב מקפיד על כך, וממליץ על הגשת ההתנגדות רק כשיש נימוקים משכנעים באמת, ולאחר בדיקה יסודית של העובדות. מאפיינים נוספים של השירות הם דיסקרטיות מלאה, ויעילות רבה כך שהבקשה תוגש במסגרת לוח הזמנים האפשרי, ובכל מקרה מהר ככל האפשר.

      המקרים שבהם מומלצת הגשת התנגדות לצו ירושה

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום עורכי דין ברשת קידום עורכי דין ברשת
        052-5040887 WhatsApp
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support