זמינים עבורך

052-5040887

  • en

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    ביטול צו ירושה

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      צו ירושה שניתן ע"י רשם הירושות מקנה לכל מי שנכלל בצו את הזכות לממש את חלקו בעיזבון. יחד עם זאת הצו אינו סוף פסוק – סעיף 72 בחוק הירושה ותקנה 27 בתקנות הירושה מאפשרות ביטול צו ירושה שכבר ניתן, כמובן כשיש לכך הצדקה. במשרד עו"ד ד"ר שחל יריב הצטבר ניסיון רב בנושא ספציפי זה, והוא מתורגם לייעוץ מועיל, ובמקרה הצורך – לפעולה נחושה ומדויקת לביטולו של הצו.

      דגשים חשובים לגבי ביטול צו ירושה

      • דדליין – באופן עקרוני ניתן להגיש בקשה לביטולו של צו ירושה שהוצא בכל נקודת זמן. יחד עם זאת, עיכוב עלול לגרום לכך שיתבצעו פעולות שונות בעיזבון על בסיס הצו, ולכן כדאי לפעול במהירות. עוד כדאי לדעת בהקשר זה שניתן להתנגד לצו ירושה עוד לפני שהוצא, וזאת באמצעות הגשת התנגדות למתן צו ירושה.
      • זהות המבקשים – כל מי שנפגע מהצו, בין אם הוא נכלל בו ובין אם לא, רשאי להגיש את הבקשה לביטול צו הירושה.
      • אופן ההגשה – ניתן להגיש בקשה מסוג זה דרך האתר של רשם הירושות, בלשכות השונות של הרשם שברחבי הארץ ועוד אופציה היא לשלוח בדואר את כל המסמכים.
      • מסמכים נלווים – בנוסף לבקשה עצמה, ולפרטים של כל מי שמעורב בסוגיה (המנוח/ה, היורשים הנכללים בצו הירושה, מבקשי הביטול), יש להגיש לרשם הירושות מסמכים שתומכים בבקשה. כמו כן נדרש תצהיר שנערך ואומת בידי עורך דין.

      השיקולים לפיהם מתקבלת החלטה

      ביטול צו ירושה שכבר ניתן מחייב שיקול דעת מעמיק של רשם הירושות. בחלק מהמקרים ההכרעה מועברת לבית משפט לענייני משפחה. כל החלטה עלולה לגרום נזק – בין אם למי שהגישו את הבקשה מפני שנפגעו מהצו, ובין אם לצד שלישי שהסתמך על הצו (למשל אדם שקנה מהיורשים נכס, לאחר שהוצג בפניו צו ירושה תקף). בהתאם יש משקל נכבד לנימוקים המוצגים בפני הרשם ו/או בית המשפט, ולאיכות הייצוג של עורך הדין שמטפל עבורכם במקרה. משרד עו"ד ד"ר שחל יריב הוא אחד המובילים בארץ בתחום הצוואות והירושות. השירות ניתן בזמינות גבוהה על-מנת למקסם את סיכויי ההצלחה של המהלך.

      ביטול צו קיום צוואה

      ביטול צו קיום צוואה

      כל אדם שרואה עצמו נפגע כתוצאה מהוצאת צו קיום צוואה – צו שהוא זה שלמעשה מאפשר מימוש צוואה – רשאי לפנות לרשם הירושות בבקשה לבטל את הצו. ביטול צו קיום צוואה כרוך בתשלום אגרה, ועוד כדאי לדעת כי הרשם מאפשר לכל מי שנכלל בצו להגיש תגובה לבקשת הביטול תוך 14 ימים. לאחר מכן מחליט הרשם אם לקבל את הבקשה, לדחות אותה או להעביר את ההכרעה לבית משפט לענייני משפחה. כחלק מהבקשה ניתן גם לעכב ביצוע של הצו שכבר הוצא, כך שלא ניתן יהיה לבצע שום פעולה הנוגעת לעיזבון – למניעת נזקים בלתי הפיכים. משרד עו"ד ד"ר שחל יריב מסייע למי שנפגעו מצו קיום צוואה לפעול למען ביטולה, על בסיס ניסיון רחב היקף ומחויבות אמיתית לכל לקוח.

      באילו מקרים מתאפשר ביטול צו קיום צוואה?

      • מובאות עובדות חדשות – כאלה שלא הוצגו בעת מתן הצו לקיומה של הצוואה. התנאי הוא שאותן עובדות, לו היו מוצגות בפני רשם הירושות כשהוציא את צו קיום הצוואה, הוא היה מחליט אחרת.
      • איחור סביר – חשוב להדגיש כי בית המשפט העליון הנחה את בתי המשפט שדנים בבקשות לביטול צווים המורים על קיום צוואות לבחון האם השיהוי בהצגת העובדות סביר או לא. כמו כן נבחנת בקפידה הסיבה לאיחור.
      • אפשרות לברר את הטענות – ולוודא את אמיתותן. חשוב לציין שבכל מקרה על מגישי הבקשה לביטולו של צו קיום הצוואה לצרף תצהיר מאומת כדין ע"י עו"ד.

      טיפול מקצועי ביושרה מלאה

      חשוב להדגיש כי ביטול צו קיום צוואה אפשרי רק במקרים ספציפיים מאוד. בהתאם עורך דין שמכבד את עצמו קודם כל בוחן לעומק את כל הפרטים הרלוונטיים, על-מנת לוודא שיש היתכנות של ממש לביטולו של הצו, ורק אז ממליץ על הפעולה. עו"ד ד"ר שחל יריב מתנהל מתוך יושרה מוחלטת, שלצד הבקיאות המקצועית מבטיחה שירות מועיל במיוחד. עו"ד יריב התמחה במשרד עורכי הדין המוערך הרצוג, פוקס, נאמן ושות', ולפני שהקים משרד עצמאי עבד בעוד משרדי עורכי דין מובילים וצבר ניסיון נרחב, בעיקר בתחום הצוואות והירושות.

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום עורכי דין ברשת קידום עורכי דין ברשת
        052-5040887 WhatsApp
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support