זמינים עבורך

052-5040887

  • en

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    ההבדל בין צו קיום צוואה לצו ירושה

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      רבים מאיתנו אינם בקיאים ברזי החוק ובשפה המשפטית המסורבלת בה קיימים דקויות אשר רק בעלי ידע משפטי מבינים אותה.

      אדם הקרוב לליבכם הלך לבית עולמו ועתה אתם עומדים מול הבירוקרטיה הישראלית המסובכת וההליכים המשפטיים שצריך לנהל עקב לכתו של יקיר ליבכם.

      במאמר זה הבאנו לכם את ההבדלים וההליכים המשפטיים שבין צו קיום צוואה לבין צו ירושה:

      צו ירושה:

      אדם שנפטר ולו נכסים מכל מין וסוג, בין אם זה כספים בחשבונות בנק, כספי קופות גמל או בית הרשום על שמו. לצורך העברת נכסים אלו וחלוקתם לילדיו ו/או בת זוגו (הנקראים יורשים) יש צורך להוציא צו ירושה.

      צו זה ניתן רק לאדם אשר לא הותיר אחריו צוואה המורה אילו נכסים וכספים הנפטר (המצווה) מעביר לאחר לכתו ולמי.

      חוק הירושה קובע כי נכסיו של נפטר שלא הותיר אחריו צוואה, מועברים ומתחלקים באופן אוטומטי לקרוביו מהמעגל הראשון כלומר, בת זוג (בין אם היו נשואים או ידועים בציבור), ילדיו שבחיים או נכדיו מילדיו של הנפטר שאינם בחיים. ככל ואין לנפטר ילדים או בת זוג, קובע חוק הירושה העברה של נכסיו למעגל קרוביו השני כלומר, אחים, אחיות, הורים והורי הורים (סבים).

      במקרים רבים, מוותר יורש על חלקו לטובת יורש אחר כמו למשל: ילד אשר מוותר על חלקו בירושה לטובת אימו או אח שמוותר על חלקו בירושה לטובת אחיו או אחותו. במקרה כזה אותו אדם מסתלק מהירושה ועליו להגיש בנוסף לבקשת הירושה גם תצהיר הסתלקות.

      על היורשים להגיש בקשה לצו ירושה אשר מוגשת באופן מקוון לאפוטרופוס הכללי והממונה על ענייני הירושה בצירוף אסמכתאות נדרשות, עם הגשת הבקשה לצו ירושה על מגיש הבקשה לשאת בתשלום אגרה אשר סכומה משתנה משנה לשנה וכן אגרת הוצאות פרסום.

      רשם הירושה מאשר את הבקשה ומפרסם אותה ברשומות לצורך הגשת התנגדויות (לחץ כאן למאמר בנושא), ככל שלא הוגשו התנגדויות, והומצאו כל המסמכים הנדרשים, מאשר רשם הירושה את הבקשה ומוציא ליורשים צו ירושה.

      את צו הירושה מגישים היורשים לגורמים הרלוונטיים לרבות לבנקים, קופות הפנסיה והגמל ולשכת רישום המקרקעין לצורך חלוקת הנכסים.

      משרדנו בעל וותק וניסיון רב שנים בתחום הצוואות והירושות, לחץ כאן לפגישה ייעוץ ללא עלות.

      צו קיום צוואה

      אדם שנפטר והותיר אחריו צוואה המורה כיצד יש לערוך את חלוקת נכסיו ולמי לאחר מותו. מסמך זה למעשה מהווה מסמך משפטי הנותן תוקף לבקשותיו של הנפטר כיצד יש לנהוג ברכושו לאחר מותו.

      לצורך ביצוע הצוואה וחלוקת הרכוש על היורשים שהנפטר הוריש להם את רכושו, להגיש בקשה הנקראת "צו קיום צוואה", בקשה זו גם מוגשת לאפוטרופוס הכללי והממונה על ענייני הירושה באופן מקוון בצירוף אסמכתאות נדרשות, עם הגשת הבקשה לצו קיום צוואה, על מגיש הבקשה לשאת בתשלום אגרה אשר סכומה משתנה משנה לשנה וכן אגרת הוצאות פרסום.

      רשם הירושה מאשר את הבקשה ומפרסם אותה ברשומות לצורך הגשת התנגדויות (לחץ כאן למאמר בנושא), ככל שלא הוגשו התנגדויות, והומצאו כל המסמכים הנדרשים, מאשר רשם הירושה את הבקשה ומוציא ליורשים צו קיום צוואה.

      את צו קיום הצוואה מגישים היורשים לגורמים הרלוונטיים לרבות לבנקים, קופות הפנסיה והגמל ולשכת רישום המקרקעין לצורך חלוקת הנכסים.

      משרדנו בעל וותק וניסיון רב שנים בתחום הצוואות והירושות, לחץ כאן לפגישה ייעוץ ללא עלות.

      מאמר זה הנו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום עורכי דין ברשת קידום עורכי דין ברשת
        052-5040887 WhatsApp
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support